Thursday, 16 June 2011

Pencipta Lagu Happy Birthday...



setiap kali sambut birthday je mesti ramai yang nyanyi lagu happy birthday to you kan... pastu ada la acara tiup lilin bagai... tapi kalau birthday aku x kuasa pun nak wat camtu.. biasanya kalau org2 biasa cam aku ni mmg takde nye la nk sambut birthday macam nak buat kenduri sambut menantu.. mesti simple2 je.. tapi family aku ni mcm best sket la.. kalau ade sesiape antara ahli keluarga aku punye birthday, mesti tepat kul 12 malam semua adik bradik aku and mak ayah aku mesej and wish birthday walaupun kitorang dalam satu rumah je... contohnye la esok birthday aku, tepat kul 12 malam nnti mesti adik bradik aku sume msg ngn nset masing2 termasuk la mak ayah aku... erk, korang paham ke aku citer ape..? haha.. sebenarnye aku bukan nk citer pasal ni.. aku nk citer pasal pencipta lagu 'happy birthday'..yang tadi tu mukaddimah la... huhu... 


korang tau x sape pencipta lagu yang korang selalu nyanyi time birthday party tu...? nama pencipta lagu tu Patty Smith Hill dan Mildred J Hill... dorang berdua ni adik beradik... 


Patty Smith Hill

Mildred J Hill

Kalau korang nak tau, asal tajuk lagu ni ialah 'Good Morning To All'.. pada tahun 1924 baru lagu happy birthday dikomersialkan..



happy birthday to you...selamat hari jadi... zhu nie sheng ri kuai le.. :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts