Thursday, 14 July 2011

Tudung Dr Mashitah Makin Pendek..

aritu aku ada tengok facebook Ustazah Mashitah...
nramai komen dekat gambar die yang nampak ''puting''..
tapi dia dah padam gambar tu....
tu pun lepas dah ramai sangat orang mengata..
tapi aku sempat download gambar tu...



aku rase bukan aku je yang sempat download...
aku bukan la nak malukan die...
dah die nak sangat tunjuk dada...meh aku bagi tunjuk...
kalau die taknak perkara macamni berlaku, pakai la yang labuh tutup dada...

die tak boleh pikir ke...?
dia tu ustazah, lulusan Al-Azhar Mesir pulak tu....
tapi pakai tudung nampak dada...
dia penah bidas aku kat facebook...
dia cakap dalam quran tak sebut pun wajib menutup dada...
aku kesian sebenarnye kat ustazah ni...
dulu sebelum die join umno die pakai tudung tutup dada, kening tak bercukur..
muka pun tak de mekap2...




tapi sekarang ape cerita ustazah....?
pakai tudung nampak rambut, nampak dada, mekap tebal sampai dah tak de rupa ustazah..
macam ni ke ustatzah 'umno'..?
cuba tengok dalam PAS...ada macam ni...?
tengok isteri Tuan Guru, macam ni ke...?
tengok Ustazah Zailah....macam ni ke...?
tengok Senator Mumtaz...macam ni ke...?



aku memang dah penah wat entry pasal ustazah ni, tapi aku tengok gambar2 die makin hari makin pendek tudung die...
aku pun serba salah nak panggil ustazah...
ustazah ni kena belajar lagi ngan Rosmah Mansur ni....rosmah tau dosa pahala...sebab die cakap orang yang mengata die boleh dapat dosa...mungkin gak rosmah tau kalau nampak rambut hukumnya berdosa... muahaha

dulu ustazah penah petikaikan hukum hudud....
ustazah tak tau ke hukum hudud tu hukum Allah...?
ustazah sendiri penah cakap yang kita wajib menghukum ikut hukum Allah dalam ruangan ''anda musykil, Dr Mashitah jawab''... bila ustazah jawab sy jadi lagi musykil....


tapi kenapa hukum hudud ustazah pertikaikan....? 
ustazah demam ke masa tu...?
atau ada masalah rumah tangga..?



ni la die contoh ustazah ''umno''...
dah kalau ustazah pun macam ni, apatah lagi yang lain2 dalam umno tu.... 
mesti la macam ni...






sebagai ustazah sepatutnya sedar dan tau menilai....
ape je yang ustazah belaja kat Al-Azhar dulu....?
ustazah ni boleh mengelirukan orang ramai....
harap2 ramai la yang tak mencontohi ustazah ni...
wallahualam..






29 comments:

  1. a'ah , kan ? tudung makin pendek . pastu cakap tak serupa bikin . -.-

    ReplyDelete
  2. sijil PhD dia ni spatutnya ditarik balik..n dia ni dah tahap murtad..(ust. Azhar sendiri yg cakap) mane tak nya sampai hukum hudud pon dia tolak..x layak pon panggil ustazah mashitah..geli aq dengar panggilan ustazah tu..n memangla dlm quran tade suruh tutup dada, tapi xleh tunjuk bentuk tubuh~xkan la nak bagitau satu.,rambut kena tutup lengan kena tutup kaki kena tutup..bangang ke apa? n pakai mekap tebal2 tu HARAM melainkan depan suami ye tentuan n penpuan~

    ReplyDelete
  3. ader 1pic di super impose. pic yg diedit agar nmpk rambut

    ReplyDelete
  4. aku mcm nk ja luku2 pala dia nie..naik meluat aku tgk muka dia !

    ReplyDelete
  5. knp perlu libatkan parti politik jika xsuka pada seseorang ek..tak faham aku...bagi aku nilai lah diri sendiri..allah pun xsuka kita mengata orang..

    ReplyDelete
  6. aku pun tak suka ngan ustazah ni...tak paham aku.kalo aku memang jahil agama tak per...org tegor terimalah ustazah oii...

    ReplyDelete
  7. dia kan kawin masa blaja..kawen awal sgt..tak puas nak melaram..kalo kwn aku dulu alim pakai tudung skarang brubah tak per,aku boleh trima..ni ustazah yg ada kelulusan plak tue..nape ek?ape silapnye eh..tudung dia memang dh tak layak aku nak gelarkan ustazah..dr dulu aku slalu pelik dgn pendpat ustazah ni..mana dia blaja.."ORG YANG TAHU TAPI BUAT GAK DOSA TUE LEBIH BERDOSA DR YG TAK TAHU" ustazah oi...suami dia tak kontrol ker?aku memang tak der kelulusan cam dia tp memang sejak dulu aku dgr tak leh cukur kening..pakai tudung yg melepasi dada...MAAFLAH..AKU MEMANG TAK HORMAT DATO' NI LANGSUNG..TAK MINAT..

    ReplyDelete
  8. x perlu lah mengata.. buat tambah dosa jer... lebih baik kita berdoa moga allah buka pintu aty nya.. untuk kembali ke jalan yang lurus.. kerana dia pun manusia biasa gak sama seperti kita yang sering melakukan kesalahan...

    ReplyDelete
  9. tak perlu lah kita membahas perkara2 yang bulih mendatangkan dosa pada kita sendiri..pada sahabat..biarlah menegur cara yang berhemah..itu lebih di redhaii oleh Allah

    ReplyDelete
  10. Kepada drM kembalilah kepada keterampilan asal

    ReplyDelete
  11. Allah boleh terbalikkan sesiapa sahaja... Yang baik jadi jahat.. yang jahat jadi baik... doa lah.. moga2 kita kembali ke Ajaran nabi yg sebenar..

    ReplyDelete
  12. Tnye dia dulu?betul ke,kening tu d cukur.,sbnarnye dlm ilmu petsolekan dn dandanan, ade teknik utk nmak kening kemas dn teratur tnpa perlu mncukur atau mncabut bulu kening...teknik Gam...tutup kening yg betselerak..cuci muka,gam tu pon hilang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kening fake pn brdose jgk sbb mengubah ciptaan Allah sme jgk mcm pakai rambut palsu...

      Delete
    2. Kalau kening fake pn brdose jgk sbb mengubah ciptaan Allah sme jgk mcm pakai rambut palsu...

      Delete
    3. Kalau kening fake pn brdose jgk sbb mengubah ciptaan Allah sme jgk mcm pakai rambut palsu...

      Delete
    4. Kalau kening fake pn brdose jgk sbb mengubah ciptaan Allah sme jgk mcm pakai rambut palsu...

      Delete
  13. Rasanya tak perlulah kita nak mengutuk,mengata dan membabitkan pekara nie dgn politik...kita manusia tak lari daripada melakukan kesilapan dan dosa jadi adalah lebih baik kita mendoakan org mcm dr masyitah agar kembali ke pangkal jalan...hope dia berubah menjadi lebih baik..

    ReplyDelete
  14. Rasanya tak perlulah kita nak mengutuk,mengata dan membabitkan pekara nie dgn politik...kita manusia tak lari daripada melakukan kesilapan dan dosa jadi adalah lebih baik kita mendoakan org mcm dr masyitah agar kembali ke pangkal jalan...hope dia berubah menjadi lebih baik..

    ReplyDelete
  15. Rasanya tak perlulah kita nak mengutuk,mengata dan membabitkan pekara nie dgn politik...kita manusia tak lari daripada melakukan kesilapan dan dosa jadi adalah lebih baik kita mendoakan org mcm dr masyitah agar kembali ke pangkal jalan...hope dia berubah menjadi lebih baik..

    ReplyDelete
  16. Astagha wahai saudaraku x baik MENGUMPAT ish ish ish kite sbg manusia biasa mmg lakalakasheit x sempurna

    ReplyDelete
  17. Hr ni pki tudung bonggol unta la plk.

    ReplyDelete
  18. ada jugak yg nak bela ek..ada banyak masa pulak YB ni nak letak GAM bagai kt kening..apa2 je la.. setuju kita doakan semoga YB dan kita semua ditunjukkan jln kebenaran.. tapi x perlu nk bela benda yang jelas salahnya.

    ReplyDelete
  19. Haihh kesian2... ape nak jadilah dengan ko ni masitah...belajar tinggi2 tapi tak beramal dengan ilmu yg ko ade tu...mmg langsung tak layak digelar ustazah...ko mmg dh trlalu trpengaruh dgn politik umno... ko dngn umno boleh pegi mam ok... kesian aku tngk...tak tau lah ko ni susah nk ckp maruah sendiri pon ko nk gadai ke demi politik? Sepatutnye sebagai seorg yg bpalajaran (kononnya) ko yg bg nasihat kt org bkn org bg nasihat kat ko... haihh dah la org bg nasihat tak nk dngr konon bgus sngt dngn pangkat ko tu....cepat2laa bertaubat masitah oii...

    ReplyDelete
  20. Aku kan takut tngk manusia mcm masitah ni...mohon dijauhi...

    ReplyDelete
  21. Dye kini bukan ustazah dye dato hehehe.. dye bukan ustazah tp dye ahli politik.. well manusia yg tggi ilmu boleh berubah ini kan kita yg kurang ilmu.. tp yg penting iman.. setggi mne ilmu tp buta utk amal kn.. xguna jgk law iman pon tiada hnya pada sijil je.. sedih...

    ReplyDelete
  22. Dr Mashitah idola aku! Aku rela dia bogel & layan 4-5 lelaki sebelum tiba giliran aku. Kemudian aku nak Tok Kadi nikahkan kami.

    ReplyDelete

thanks for your comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts