Sunday, 31 July 2011

Tragedi Port Dickson: Bala untuk Najib?

tragedi port dickson.
bala atau bencana alam..?

siapa yang tak tau ape yang berlaku?
sila baca entry ni smpai ke noktah paling hujung.
semalam Najib ada pergi ke majlis perbarisan di Port Dickson.
dan korang tau ke apa yang berlaku?




lepas tu korang nak tau ape yang berlaku..?


























ADAKAH INI BALA...???
- apabila seorang bayi kecil berumur 3 bulan terbang ditiup angin kuat ketika ribut berlaku dan hampir jatuh kedalam longkang yg bertakung dgn air.
ADAKAH INI BALA...???
- apabila banyak kenderaan rosak teruk apabila ditenggelami air di kawasan yg sebelum ini BELUM PERNAH banjir.
ADAKAH INI BALA...???
-apabila 2 buah kampung berhmpiran dgn tempat dukun ada semua banjir ditenggelami air.
ADAKAH INI BALA..???
- apabila beberapa biji kenderaan rosak dan hancur teruk apabila ditimpa pokok dan tiang2 elektrik..
ADAKAH INI BALA...???
- apabila 2 orang meninggal dunia ditimpa pokok ketika berada dlm kereta mereka.
ADAKAH INI BALA...???
- apabila khemah2 yg dipasak kuat di kawasan dataran lapang, terbang ditiup angin. yg mnjadi kehairanan,hanya khemah PDRM sahaja yg terbang dan hancur dibantai ribut, tetapi khemah2 kepunyaan tentera hanya mngalami sedikit shj kerosakkan..fikirkan..
ADAKAH INI BALA...???
- apabila gerai2 peniaga2 kecil habis hancur dibantai ribut dan bertaburan diatas jlanrya..
ADAKAH INI BALA...???
-apabila bumbung2 atap2 rakyat yg tinggal berhampiran kawasan dimana PM dan rosmah ada, habis terbang dan hancur berterbangan..
ADAKAH INI BALA..???
-apabila kubah masjid bagan pinang tercabut dari tiangnya dan terhempas ke bumi

ADAKAH SEMUA INI BALA APABILA RAKYAT TELOK KEMANG MENYATAKN DENGAN SEBENAR BENARNYA BAHAWA BELUM PERNAH BERLAKU RIBUT SETERUK INI, TATKALA SEORANG DUKUN DARI PUTRAJAYA HADIR BERSAMA SUAMINYA DI BUMI TELOK KEMANG INI...!!!


source: semutmalaysia

11 comments:

  1. wah...ada berlaku eh?
    tak tahu pun
    nauzubillah

    ReplyDelete
  2. allah mahu tahu bukan kita yang maha tahu...

    ReplyDelete
  3. dat's rite.. insaflah wahai manusia..

    ReplyDelete
  4. Bencana alam biasa , fenomena perubahan iklim, penyebabnya ya ulah manusia!

    ReplyDelete
  5. subhanallah...same2 la kite bertaubat...tp kenapa nk salahkan najib plak...bnde terjadi atas ketentuanNya...bukan ketentuan najib...

    udah2 la tu wat entry pasal politik...nk muntah la wei...mane entry2 ko pasal gmbr yg menarik, pasal keindahan alam...kn tu lg bagus...

    ReplyDelete
  6. kalau nak cerita tentang politik Bersih yang kononnya BERSIH SGT tu.....cerita la tentang perhimpunan sesk bebas yang pengasas BERSIH 2.0 Si Ambiga nak buat tu .......kata bagus sgt kan ? cerita lah ?

    ReplyDelete
  7. Sapa ajar kau tahyul bala-bala semua ni? Tuan guru ke? Kau ni memalukan Tuan Guru je. Semua yang berlaku atas ketentuan Allah, bukan ketentuan Rosmah. Kalau Allah takdirkan Rosmah tu dicabut nyawa time tu jugak, kau nak cakap apa? Telok Kemang pulak bawak bala kat Rosmah?

    kawan-kawan aku yang dari kelantan pun taknak mengaku kau ni sek-sek diorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous- dia pun tk tahu juga la ini bala atau ape.. bacela betul2 permulaan ayat dia.. adoii.. ni tibe2 je marah.. ko bace atas sekali blogger ni tulis pe..


      """tragedi port dickson.
      bala atau bencana alam..?

      siapa yang tak tau ape yang berlaku?
      sila baca entry ni smpai ke noktah paling hujung.
      semalam Najib ada pergi ke majlis perbarisan di Port Dickson.
      dan korang tau ke apa yang berlaku?"""

      Berilah jawapan pada dia, bukan nk babitkan dan marah kan dia.. :)

      Delete
  8. salam dan selamat hari raya ye.. tumpang simpati pada mereka yg ditimpa bencana alam, mungkin ujian dari Allah sbagai pghapus dosa..

    kalo free jom join GA dari lov-note ok,

    http://lov-note.blogspot.com/2012/08/ga-buat-lov-note-follower.html

    ReplyDelete
  9. pew la..Blog niw mmg politik betul.sume isi blog mengutuk orang.jgn igt awak towh sempurna.jgn memfitnah org.ada awak komen pasal doa nik aziz nk khncurkan pemimpin?? xde kan..bile parti sendiri awak sembunyi dalam selimut..bw2 bertaubat..pintu taubat masih terbuka..nauzubillah min zalik.

    ReplyDelete

thanks for your comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts